دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
ما می‌توانیم چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۴۲:۳۱

نخستین دستگاه سیمان‌زنی چاه‌های نفت‌وگازساخت داخل رونمایی شد
ایران دریلینگ: نخستین دستگاه سیمان‌زنی خود کششی چاه‌های نفت و گاز ساخت داخل در آیینی در شرکت ملی حفاری ایران در اهواز رونمایی شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا در مناطق نفت‌خیزجنوب، در آیین رونمایی از این دستگاه که مدیران و معاونان عملیاتی و اجرایی این شرکت و تعدادی از سازندگان داخلی حضور داشتند، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بر تقویت ساخت داخل تا رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی در ساخت قطعات و تجهیزات صنعت حفاری تاکید کرد. محمد رضا تاکایدی باسپاس از دست‌اندرکاران اجرای پروژه ساخت این دستگاه، گفت: دستیابی به خودکفایی در فناوری‌های پیشرفته صنعت نفت نیازمند برنامه‌ریزی، کسب دانش فنی، طراحی و ارتباط نزدیک با مراکز دانش‌بنیان و حمایت از سازندگان داخلی است. تاکایدی افزود: امروز سازندگان داخلی با تلفیق علم و تجربه از ساخت قطعات عبور کرده و ساخت تجهیزات پیشرفته را در دستور کار قرار داده اند. قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در تشریح برنامه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری، اظهار کرد: در سه دهه گذشته سازندگان داخلی بیش از ١٥ هزار قطعه پرمصرف را طراحی و تولید کرده‌اند و این امر علاوه‌بر اشتغالزایی و کارآفرینی  موجب جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران، فعالیت امسال سازندگان و تولیدکنندگان داخلی را  بسیار درخشان عنوان کرد و گفت: امسال علاوه‌بر تامین تعدادی زیادی از قطعات مورد نیاز، دستگاه‌های لوله مغزی سیار، پمپ سیال حفاری، اسکید نمودارگیری دریایی و امروز نیز دستگاه سیمان‌زنی که در حفاری چاه‌های نفت و گاز کاربرد بالایی دارند و از تجهیزات  Hi Tech  به‌شمار می‌آیند رونمایی و در مدار عملیات قرار گرفتند. تاکایدی با بیان این که زمان پیش‌بینی شده برای ساخت دستگاه سیمان‌زنی  ١٨ ماه برآورد شده بود، افزود: با تلاش متخصصان و صنعتگران داخلی این دستگاه سه ماه زودتر از برنامه تحویل شده است. وی درباره هزینه ساخت این دستگاه، توضیح داد: ساخت دستگاه سیمان‌زنی از نوع کشنده HP ٨٠٠  در داخل کشور ١٥ میلیارد ریال هزینه در برداشته است که با توجه به قیمت مشابه خارجی آن، در ساخت این دستگاه  بیش از ٥٠ درصد صرفه‌جویی ارزی به عمل آمده است. قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: با توجه به نیاز شرکت به دستگاه‌های سیمان‌زنی و توان سازندگان داخلی، توسعه ناوگان عملیات سیمان‌کاری شرکت در برنامه  قرار گرفته است.


  کد خبر : 487
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :